اخبار ورزقان

اخبار ورزقان
NEWS (((( سامانه پیامکی 50001333334389 ))))
ابزار وب رایگان-ترجمه سایت انگلیسی




صداي پاي عيد مي‎آيد. آري! عيد قربان است، عيد سر سپردگي و بندگي. عيد بر آمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن خويش، عيد نزديك شدن دل‎هايي كه به قرب الهي رسيده‎اند.  
عيد قربان ، پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) ، مشعر(محل آگاهي و شعور) و منا (سرزمين آرزوها، رسيدن به عشق) فرا مى‎رسد، عيد قربان، عيد رهايى از تعلقات است. رهايى از هر آنچه غيرخدا است. در اين روز حج ‎گزار، اسماعيل وجودش را، يعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنيوى پيدا كرده قربانى مى‎كند تا سبكبال شود.
 اي انسان! اكنون در منايي، ابراهيمي، اسماعيلت را به قربانگاه آورده‎اي. اسماعيل تو كيست؟ يا چيست؟ مقامت؟ موقعيتت؟ اين را تو خود مي‎داني، تو خود آن را، او را - هر چه هست و هر كه هست - بايد به منا آوري و براي قرباني، انتخاب كني، من فقط مي‎توانم " نشاني‎هايش" را به تو بدهم:
 آنچه تو را، در راه ايمان ضعيف مي‎كند، آنچه تو را در "رفتن"، به "ماندن" مي‎خواند، آنچه تو را، در راه "مسئوليت" به ترديد مي‎افكند، آنچه تو را به خود بسته است و نگه داشته است، آنچه دلبستگي‎اش نمي‎گذارد تا " پيام" را بشنوي، تا حقيقت را اعتراف كني، زندگي‎ات تنها يك چيز هست كه براي به دست آوردنش، از بلندي فرود مي‎آيي، براي از دست ندادنش، همه دستاوردهاي ابراهيم‎وارت را از دست مي‎دهي، او اسماعيل توست، اسماعيل تو ممكن است يك شخص باشد، يا يك شيءو يا يك" نقطه ضعف"!

عيد قربان ريشه در زمان حضرت ابراهيم(ع) دارد و قرباني نمودن از سنت هاي ابراهيمي است. مطابق بيان قرآن كريم حضرت ابراهيم(ع) از جانب خدا ماموريت يافت فرزندش اسماعيل را ذبح نمايد وي با اسماعيل مشورت كرد هر دو آماده اجراي فرمان الهي شدند و با صبر در اطاعت و تسليم و رضايت از آزمايش الهي سرافراز بيرون آمدند. ابراهيم از فرزندش اسماعيل به حكم وحي الهي دل كند خداوند هم با تبديل ذبح وي به قرباني او را به پدر برگرداند. ابراهيم در سخت ترين آزمون الهي كه دست كشيدن از فرزند است رستگار گرديد و براساس وعده خداوند نام نيك او در تاريخ ماند و در سراسر مناسك حج، مسجدالحرام ، سرزمين منا و روز عيد قربان نام او جاويدان شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 20 مهر 1393برچسب:, توسط آقای کیومرث کاظم پور
تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت خبری ورزقان و روستاها می باشد. | طراحی : پایگاه اطلاع رسانی